08 March 2012

Något att göra

Orkade för första gången släpa mig och avkomman på familjecafé här i stan idag. Trots att sönerna samarbetade fint inatt, jag har inte fått sova två timmar i streck denhär natten heller, så är tröttheten inte omöjlig och humöret riktigt bra!

Jag fattar inte varför jag har så mycket förutfattade meningar om familjecafeér, en fix idé antar jag. Det verkade hursomhelst riktigt trevligt där, där var faktiskt en bekant och hennes lilla tös och lekte också! (Okej, en par människor verkade passa rätt bra in i min förutfattade bild, men nånting har jag väl grundat den på antar jag).
Men uj att det vred sig i öronen när det gicks igenom alla virus och baciller som alla där redan verkar ha haft och jag undrade om det var såå smart att laga sig dit just den veckan när jag är ensam hemma med eventuella hostor, snuvor och spyor...

I eftermiddag blir det nog pysseldag har jag på känn. Dags att fundera på dopinbjudningar och sånt! Enkelt kort med printad text, min handstil gör sig inte på finare saker, men sen kanske en virkad blomma eller fågel eller nåt annat sött till.

2 comments:

Kamomilla said...

Ändå bra att komma ut bland folk ibland :) kanske? (själv sitter jag ju här i skogen och ugglar för det mesta..)

Höperöt said...

Visst är det bra att komma ut! Måste ju variera mig innan kassatanterna i den lokala butiken börjar tröttna på mig ;)