05 February 2012

Transformers

På en vecka har jag gått från rosig stormagad gravid 29-åring till stripig 16-åring.

Nånej nu överdriver jag, men hormonerna har bytts ut mot en annan sort.
Plötsligt har jag hår som blir fett snabbare än en bebis nyser och en stilig uppsättning finnar på hakan. Magen har blivit en sladdrig Yossu-mage. Jag är gnällig och jag är hungrig konstant. Hungrigare nu än innan filuren föddes faktiskt, men så finns det ju plats i magregionen nu också...

Men på det stora hela har vi det bra, trots en tidig väckning och två kakkablöjor i morse. Men det är förståeligt när det är någon som ska få igång hela tarmfunktionen för första gången. Han lyckades till och med med två kakkabyten under fredagens På spåret-timme, och blev förlåten, men för att komma undan med det ska man nog vara under en vecka gammal. Och väldigt väldigt söt.

No comments: