22 January 2012

Ugglor och valar

Gillar valdagen väldigt mycket, för idag, om någon dag, borde väl ingen ha något emot att jag ser ut som en strandad val!

Eller känner mig som i alla fall. Har efter snöskottandet och sammandragningarna fått stränga order av äldre kloka kvinnor att ta det liiite lugnt. Inte för att jag inte skulle orka, men för att spara lite på ryggen (jag utför krabatlyft så att det räcker) och för att akta moderkakan.
Möpp! Moderkaka-schmoderkaka, men den lär börja åldras efter vecka 38 och vara känsligare för yttre påverkan, så jag följer order och tar det lite piano.
Nåt annat har jag inte kunnat göra med den snoriga hostiga krabaten heller, vi har suttit inne två dagar i rad och ugglat och tittat på Mumin-DVD, men idag tog vi en snabb sväng ut och kravlade i snön. Uppfriskande!
Och eftersom det vankas en lugn kväll i val-tv-soffan, så tror jag minsann att jag tänker unna mig en promenad med krabaten här lite senare idag, så att jag nu helt säkert inte börjar krypa på väggarna på riktigt sen, risken är överhängande!

No comments: