20 January 2012

Dagens balett

Det är jag och nötknäpparen här hemma idag. Krabaten, som officiellt har feber, har också omöjligt mycket energi och dansar en tjutande balett genom huset samtidigt som han slänger julens valnötter i vardagsrumsgolvet i hopp om att de ska knäckas. Sedan får han en hostattack och jag lyckas få honom att läsa bok för mig en stund så han lugnar ner sig lite. Sen fortsätter det från början.
Gården skulle behöva skottas igen och jag skulle döda för lite laktosfri kaffemjölk till eftermiddagen, men vill försöka hålla feberungen inne en hel dag i alla fall.

Och så kanske en dags lugn skulle göra susen för mig också, hade en sammandragningseftermiddag utan dess like igår. Först en sammandragning, men inte så farlig, så man fortsätter pynja och så kommer det en till på, men man vill ännu pynja lite till och så får man en tredje och sen står man stilla för magen är en sån knut att man inte kan annat.
Så en lugn dag låter som en plan, jag borde gå igenom mina handarbetslådor lite till exempel!

No comments: