03 December 2011

Stick

Jag var den enda i hushållet som tog säsongsvaccinet mot influensa i år. Mest för att jag ska föda barn mitt i värsta influensatiderna, men också för att då har minifiluren skydd av det (om ammningen går som den ska) ett par månader framåt.

Just nu ångrar jag beslutet. Jag har en extra biceps på vänsterarmen. Igår satt jag framför brasan med en extra filt över mig och frös och muskelvärkade. I morse inledde jag dagen med gammalt hederligt morgonillamående. Hejdå till den frukosten och äta jämnt med tanke på blodsockret! Hejdå till hemoglobinet också.

Nu sitter jag här och är helt kaputt slut och borde städa och fixa lite samtidigt som jag borde vila massor så jag förhoppningsvis är i skicket ikväll, då vi ska ha kompisar på besök. Sambon jobbar, krabaten härjar i sitt rum. Inspirationen har varit på högre nivåer om vi säger som så.

No comments: