08 December 2011

Skör var ordet

Nejnejnej!
Nu sitter jag här och kämpar emot kli i hals och tjockhet mellan öronen. Jag skulle behöva vara i ens halvbra skick imorgon på morgonen ännu då jag ska bila iväg på nästa socker-check till TYKS.
Före det ska jag dessutom klämma in den enda egentliga julfesten jag har inplanerad i år, den tillsammans med kören, och det tänker jag INTE hoppa över, så mycket som jag sett fram emot den! Jag tänker till och med sjunga lite!
Och hoppas att det inte går som det gick tidigare i höstas då jag fick treveckors-hosta efter en körövning med kliande hals, det skulle inte jag/min knipmuskel orka med just nu.

Det enda positiva i, den bokstavliga, kråksången just nu är att krabatens nattningar går sådär som jag vill. En veckas jävlaranamma och envishet blandat med gos och lite lurighet. Först ta dendär gosstunden på allvar med honom och faktiskt ligga ner och prata lite/sjunga nattvisa. Sen säga gonatt och gå ut, men stanna just utanför dörren så att jag hör när han vrider på sig och är på väg upp och direkt visa min nuna i dörröppningen. Igår kom han uppspringande bara fyra gånger med långa mellanrum, trots att jag satt i vardagsrummet hela tiden och efter den sista somnade han helt i sällskap av sig själv.

(Sen ska vi inte nämna att han vaknade klockan tre på natten redan och att jag fick honom omnattad i egen säng, men att han ändå kom joggande till oss en halvtimme senare. Och tja, trött mamma + gosigt varmt barn som man kan sätta som buffert mellan sig och sambons nattandedräkt, need I say more?)

No comments: