01 December 2011

Mera nytta och nöje

Fast när sambon märker vad jag håller på med brukar det komma nån mumlad kommentar om "förspilld kvinnokraft", eller "stickar du en såndär på en dag? finns det inget annat att göra?".
Svaret är nej. Ibland finns det inget annat att göra än trevliga söta saker!
Herrsockor hör inte alltid till just den kategorin...

Lammet "Lammet" har fått vinterkläder. Egen design.


Stickad julstjärna ca 12 cm i diameter i estninskt grovt fårluktande sockgarn, härligt! Jag tror jag ska göra en par till av dehär.
Design härifrån.


Och däremellan har jag faktiskt stickat ett par krabatsockor, men herrsockorna går det som sagt trögt med :)

3 comments:

Anonymous said...

Man måste få göra roliga saker emellanåt också om de inte är så "nödvändiga". Jag har massor med onödiga keramikalster i lidret, jag gillar dem inte själv och vill därför inte heller ge bort dem. Men det var roligt att tillverka dem! Borde gräva ner dem nåstans så att framtida arkeologer har nånting att gräva upp!
Maj

sarai said...

Ja men det är klart att Lammet måste ha mössa! Hur ska grabben annars veta att det är viktigt med mössa? ;)

Höperöt said...

Maj - Hoppeligen har jag användning för dehär ännu! Men jo, visst måste man få pyssla lite för pysslandets skull ibland också. Att gräva ner oanvända keramikgrejjer låter som en bra idé, att avreagera sig på dem i ilskna stunder är också en möjlighet :)


Lotta - Precis! Fast ännu är han mest inne på dethär med att slita av, Lammet är bäst i bara ullen tydligen.