21 November 2011

Gratis fynd!

Ny vecka, samma saker. Bara lite långsammare för varje dag som går. Magen börjar påverka vardagen sådär sakteliga nu.

Igår var det hur som helst dags för storstädning av köksskåpet, något som jag drömt om ett halvår! Det värsta fyndet var en påse, minst sagt, ruttna potatisar längst bak i skåpet. Jag tänker inte ens gå in på vad det luktade, däremot tänker jag avlämna en bortförklaring:
Saken är den att jag märkte hur något luktade i köksskåpet i slutet av sommaren och fick fram en påse med dåliga potatisar som jag pekade ut som skyldiga till vår bananflugsinvasion. Problemet löst! Kort därefter fick jag välment hjälp av min mamma och sambo som tyckte vi skulle ändra lite på pappersinsamlingen och plastpåssamlingen i skåpet och en plastpåse med potatisar ser ju ut som en, ja, plastpåse, varken mer eller mindre, så där har de blivit inpackade lukttätt och fint bakom en massa andra plastpåsar och fått jäsa för sig själva i ett par månader. Resten får ni räkna ut själv!

De bästa fynden i skåpet ser ni däremot här!


Korngrynen ligger i ugnen och blir till lunchgröt för tillfället, billig och GI-aktig lunch i flera dar, det gör knappast något att de var bäst före 2010.
Lika gamla är majskornen och mungbönorna, men de ska istället bli till bönpåsar, ni vet såna som man kan kasta eller balansera på huvudet!

När jag ska ge mig tid att plocka fram symaskinen är en annan femma...
Dagens to-do är att tvätta insidan av fönstrena. Och så skulle jag döda för ett par lite vintrigare vardagsrumsgardiner!

2 comments:

Pia said...

jag skulle döda för gardiner så där överlag. Sedan remppan har vi inte haft gardinstänger så de enda gardinerna vi har är i sovrummet och de är upphängda på ett snöre...

Höperöt said...

Huvudsaken är väl att man har en trasa att hänga för fönstret i just sovrummet, men jo dendär ekande kalla känslan utan gardiner är inte trevlig i längden!