22 October 2011

Nu behöver jag er hjälp

Syndabekännelsen: Jag är en dålig mamma, ty jag gick ut och gå med mitt barn innan han var helt frisk...
Vi hann med kondis och bibliotek och matbutik och springa på några bekanta och ni anar inte hur skönt det var! Krabaten själv var pigg som en mört och sprang två varv runt huset trots att han var påbyltad med yllekläder upp till öronen. Sedan fortsatte han med lastbilsrally i korridoren härinne innan luften plötsligt gick ur honom och så var febern här igen.
Generna kommer från mig, jag lär också ha "lurats" när jag var liten och joggat runt som en tok medan febern steg, sen blev jag också en apatisk påse.

Men nu behöver jag hjälp, tredje dagen inomhus med febrigt barn.
En trevlig webbsida, ett filmtips, ett enkelt kakrecept (sockerstrejk eller inte), ett pyssel, nästan vad som helst, skulle göra min dag gladare! Man får virituella febriga små kramar som tack!


EDIT:
En intressant sak kan jag tipsa om i utbyte, säkert sist av alla, men tidigare i veckan skrev Underbara Clara om vuxna bebisar. Läs gärna om ni inte gjort det!

4 comments:

Anonymous said...

Om du behöver ett gott skratt så funkar alltid tjuvlyssnat.se och tjuvtittat.se

- Sys

Pia (mami) said...

bygg en koja, rulla ut papper på golvet och sitt där och rita, titta på barnprogram via Yles arena, modellera med pepparkaksformar..

Jag tar gärna kramarna!

M said...

Too late, too late.. naturligtvis skulle jag kunna komma med tips. Du är väl redan insatt i situationen för Planeten? http://svt.se/planeten
Tänkte väl det... alltså kan du bli mer ego och gå in på http://www.minplanet.se/

Alternativt kan du titta runt på vilka gömmor folk grävt ner nära dig, på http://www.geocaching.com eller läsa om vad jag och mina kursare gör på blogs.abo.fi

Höperöt said...

Mami - Bygga koja fungerar av nån orsak alltid!

M - Det kommer flera tillfällen i vinter, helt säkert!

Och dessutom kan jag ju klicka på länkarna nu :)