19 October 2011

Hälsningar från flunsalandia

Och som ett utmätningsföretags kravbrev på posten kom febern tillbaka inatt. Jag som igår kväll undrade varför min hals inte ville repa sig efter den föregående förkylningen från i fredags, men nu kom svaret!

Krabaten var gnällig i flera omgångar innan han fick en nattskräcksattack, dock med en lugnare mamma den här gången, och en panadol. Sedan var han törstig och hungrig kvart över sex och gick bestämt till köket och började härja för att få upp sina trötta föräldrar. Uh!

Sjukdomsdagen har jag hittills firat genom att försöka sortera mina pyssel/handarbetslådor (jag har nog aldrig gjort det förr, fråga inte hur länge det kommer att ta) och med en tidig lunch bestående av plättar med lingonsylt på. Nu slocknade den febrige på sin säng och så fort jag klämt i mig ett kilo vitlök och något varmt att dricka ska jag försöka mig på detsamma. Och hoppas att jag hinner somna mellan hostattackerna.

Då skulle ni se mitt tyglager och mittgarnlager ännu till!