05 July 2011

Hon har puls

Aj attans att vi har en bra läkare vid stadens mödraråddis.
Förutom att hon var lugn och sansad och bra på att ge tips så lyckades hon snappa upp en ny puls i min mage, trots magfläsk, bakåttippad livmoder och tidig vecka!

Eftersom jag spytt lite mindre (bara tre gånger om dagen typ) några dagar igen ska jag satsa på ett återtåg till jobbet imorgon. Vi får se, jag har inga stora förhoppningar utan satsar på att överleva dagen och sätter en halv slant i potten på att jag får ringa sagda läkare igen och konstatera att tack men nejtack, vi sparar jobbet ett tag till.

4 comments:

RockMom said...

Hoppas du börjar må bättre snabbt!

Höperöt said...

Tack, jag hoppas det också!
Försökte föreslå en förändring i fördelningen av hushållssysslor här hemma idag så att sambon är den som får rusa upp och spy det första han gör på morgonen istället ett tag. Tyvärr gick han inte med på det och påstod att det bara går om han får ett stort antal öl kvällen innan. Så tyvärr får jag nog ingen hjälp på den fronten heller ;)

Eva said...

Skönt att få höra pulsen.

Höperöt said...

Eva - Jo det var det! Fast jag hörde den inte förrän hon sade vad jag skulle lyssna efter, så pyttig var den :)