26 June 2011

Midsommar

Tack för omtanken för förra inlägget. Om inget annat så värmer det!
Och i bästa fall hjälper det faktiskt, för idag har jag bara spytt tre gånger.

Fast det kan också bero på att jag haft möjlighet att sova ordentligt på dagarna, ta riktiga lååånga lurar medan krabaten sussat och har därmed sovit bort en massa fint sommarväder, men vilat bort lite onödigt illamående. Midsommaren överlevdes bättre än väntat. Inte var jag den piggaste fisken i gänget och inte njöt jag väl mycket av maten, men det var trevligt med gäster i alla fall. På midsommarafton åt vi mest, babblade, täljde barkbåtar, fixade midsommarstång och lärde oss ett nytt kortspel.


På midsommardagen for en del av gästerna iväg på segeltävling, medan ett par andra dök upp och följde med på båttur till Bystrand där vi faktiskt hittade ett ledigt bord samt åt hamburgerportioner som skulle ha mättat en halv armé. Så mätt har jag inte varit på länge. *lycka*
Tacka vet jag åksjukepiller så fick jag känna mig mätt en stund också (och så kan man ju välja att sitta ute på däck, frisk luft gör under för måendet).

Nu såhär post-midsommar kan jag stoltsera med att ha pussförbud. Jag har ett enormt herpes-utslag på läppen, ingen annan i familjen har det viruset och jag skulle ogärna dela med mig. I och för sig har jag utslag grymt sällan, en gång vart tredje år typ. Eller förresten, senast jag hade det var visst när jag just började vänta krabaten. Hmm... Jag anar ett mönster.

2 comments:

Anonymous said...

När är det dags förresten?
Maj

Höperöt said...

I slutet av januari, om det går som det ska!