23 May 2011

Spa

Jag fick som sagt ett presentkort till en skönhetssalong här i byn till födispresen av syrran. Nu har jag surfat runt och kollat vad jag ska göra med mig själv och gissa om jag kan bestämma mig? Nä.
Alltså att lägga sig ner och få handvård, fotvård, filade naglar, skrubbat fejs, heta stenar på ryggen, indisk massage och bli inslagen i lerkokong. Det är ungefär så långt från min vardag som man bara kan komma. Och därför låter det så oerhört lyxigt och är så oerhört svårt att bestämma sig.
Men istället för de mer exotiska sakerna - caviar-ansiktsvård anyone? - så lutar jag åt en vanlig ansiktsvård med massage, bara för att det låter så tokskönt!

2 comments:

RockMom said...

Heta stenar massage är också kanonskönt. Rekommenderas verkligen!!

Höperöt said...

Jo, dedär heta stenarna låter inte heller dumma, men grejjen är den att jag aldrig någonsin fått en ansiktsbehandlig och därför låter det så lockande.
Fast när jag ringde dit och hörde mig för fick jag veta att traditionell ansiktsbehandling inte var något att satsa på, diamantslipning eller ultraljudsbehandling är tydligen inne nu... Få se!