18 May 2011

Släpp ut mig!

Solen skiner!
Jag är ledig från jobbet!
För att vara hemma med sjukt barn...

Titta nu vad jag går miste om:


Blommande plommonträd bakom smutsigt fönsterglas.




Vår lummiga kastanj bakom gardinen.




Tulpaner i persiennspringa. (Okej, den rabatten är råddig så den saknar jag inte fullt så mycket)


Men om det är riktigt soligt och fint och jag packar in krabaten ordentligt (han har inte så hög feber mera), inte dör han väl då av att åka vagn utomhus en liten stund?

1 comment:

Kamomilla said...

Skulle nog säga att det är helt ok att gå ut! När min son hade feberkramper som liten rådde de att ta honom ut naken i kylan för att få febern att gå ner!!!!
Det värsta man kan göra är att palta på ett feberhett barn för mycket, då stiger det ju bara. Men alltså nej, nakupelle ska ni ju inte gå ut, så menar jag inte. Men vanliga kläder och en filt och ut, frisk luft gör bara gott,. Du märker nog om han börjar frysa. Om han nu inte är jätteilla däran alltså..