15 May 2011

Man får det man ber om.

Sambon stack iväg på jobb mitt på söndagen och jag gnällde lite över att jag inte har något att göra. Det är rättså städat i huset, nån tvättmaskin kan man ju alltid tvätta, men det är inte trädgårdsväder ute gräsmattan är genomvåt, vi har redan varit ute på en promenad idag, sonen har redan sovit och jag orkar inte börja ta tag i några halvfärdig projekt just idag, inte ens påbörja nåt nytt. Jag har tråååkigt liksom, underhåll mig.

I min tråkighet sätter jag mig ner framför datorn en liten stund. Plötsligt blir jag medveten om att det är knäpptyst i huset förutom ett svagt prassel i köket. Ordet kaffefilter flyger igenom mitt huvud och lika snabbt flyger jag själv till köket för att kolla. Jepp, roskisdörren är uppsliten och där sitter en nöjd son med kaffeporon över hela sig och halva köksgolvet och antagligen lite i munnen också. Det där med att ha för lite att göra är ett snabbt övergående fenomen med en ettåring i huset.

På tal om det är ännu mitt skampåle-projekt bara halvvägs på väg, men det artar sig sakta men säkert.

No comments: