02 May 2011

Jag + diskborste + flugskit

Praktikantlivet motsvarar såhär långt stuglivet om ni frågar mig.
Dagens första uppgift var att diska typ gammaldags filmburksstora rör som det bott spyflugor i, som på stugan, typ. Förgiftade spyflugor dessutom. Kiva!
Nåja, det var en del av en större undersökning och jag passade på att fråga den i övrigt mycket trevliga forskargubben så mycket som möjligt om det under tiden som jag stod där med borsten i högsta hugg.
Till slut på eftermiddagen bad jag om lite bakgrundslitterarur till det jag höll på med så att jag skulle vara lite mera insatt, vilket var ett fint sätt att säga: Perkele jag är magister och jag tänker inte ägna hela dagen åt att diska efter andra forskare här!

Hursomhelst imorgon utlovades lite hederligt mikroskopierande med Bürker-kammare. Grejjer som jag inte gjort sedan gradun, så det ska bli skoj!

Enda nackdelen just nu är att jag har en hurja huvudvärk, men det kanske bara är att räkna med efter att ha varit tvungen att aktivera hjärnan på riktigt för första gången på snart 1½ år ;)

3 comments:

Kamomilla said...

Jättespännande låter det ia lla fall, trots stugdisk ;)

Frida said...

Yay för praktik, buu för huvudvärk. Men som du sa, mammalivet tränar inte precis upp hjärnan till full kapacitet...

Mikaela said...

Roligt med nya jobbet/praktiken! Huvudsaken är att komma igång med jobb igen.. visar man att man är ngt att ha så kommer mer kvalificerade uppgifter därefter :)