31 May 2011

Dagmamme-present

Jag insåg just, att fastän jag ska jobba hela långa sommaren, så ska ju krabatens dagmamma ha semester i nåt skede. Och då började det sakta snurra i mitt huvud och ett vagt minne dök upp och påminde mig om att mammorna samlade in nåt slags pengar till dagistanterna då när det begav sig och höperöt var liten, söt och busig. Och då slog det mig att jag kanske borde hitta på nåt smått nu år jag också...
Måste jag köpa en blomma i kruka så som jag minns från barndomen, eller kan jag månne ge något hemstickat? Vad blir månne dagmammor glada av?

1 comment:

Maije said...

Hej! Har du fixat detta och avslutat krabats dagmammatid redan? Om inte så måste jag säga att jag blivit överlycklig för de presenter jag fått av mina elever. De är dock i stort format för de ar köpts av 23 barn med föräldrar... Bäst i test: En ihopfällbar picknickkorg full med ekologisk mat, jordgubbar, vin...

Om detta är överklass, så kör ekologisk skumpa (eller rättvisemärkta THANDI), å så jordgubbar ,eller en rabarberpaj eller något, till! Glad sommar!