11 May 2011

Allmänt lycklig

När infaller svärmorsdagen?
Om någon vet så får ni tipsa, för jag har definitivt någon att fira då!
Snälla svärmor var just hit och hjälpte mig städa hela huset. Annars skulle jag ha gjort det själv men då sambon är borta och sonen är ännu räddare för dammsugaren än vad han är för att bada så kan ni gissa hur bra det går att städa på egen hand. Jag hade alltså tänkt att hon skulle leka med krabaten under tiden, men nej, istället satte hon igång att moppa av hjärtans lust så nu skiner hela huset.

Annat fint som hänt idag är att jag troligtvis ska joina ett annat forskar-gäng på jobbet nästa vecka och jag ser så sjukt mycket fram emot det då det som de håller på med är mycket mera cellbiologiskt och tusen gånger intressantare. Dessutom är min nya labbkamrat skrämmande lik Abby från NCIS och sympatiskare nörd får man leta efter, så jag tror det ska bli riktigt riktigt bra!

3 comments:

Bitte said...

Härligt med svärmödrar, jag har också en som är superduper. Hoppas man kan göra detsamma när det beger sig.

Höperöt said...

Bitte - Jaa, jag tänker försöka i alla fall och man har ju ett bra exempel!

Kamomilla - Jag njuter i alla fall! :)

Eva said...

Vad skönt att få ha ett skinande hem! Och tacksamt med hjälp!