16 March 2011

Too bossy

På tal om dethär med att veta vad jag ska bli i livet och dejten med karriärtestet. Tror ni att jag kunde hålla mig?
Nä.
Så nu har jag gjort ett antal gratistester på nätet, arbets- och näringsbyråns, 41 frågor, Jung typology test och dylika och jag vet att man ska ta dessa tester med både en nypa salt och en nypa peppar, men ändå, dom visar på att jag skulle passa att vara i ledande position (Jung och 41 frågor).

Och visst är jag lite chefig hemma och kommer ibland på mig själv med att vara grymt envis när det gäller att få mina egna ideér igenom. Men leda andra? Jag som ofta får höra att jag borde tala högre i stora sammanhang? Som är så osäker på mig själv att jag tror på internet-tester??
Och samtidigt är själva logistiken i det hela, att få allt att flyta på, att ha rätt människa på rätt plats, att se helheterna, att få genomföra mina halvgalna ideér, något som lockar mig massor. Men när det gäller själva chefandet... Kanske någon dag, but I ain't there yet.

3 comments:

M said...

Gullevän! Tror inte att du ska bli chef, du är för snäll. Business coordinator av nåt slag skulle säkert funka. Eller chefens högra hand.

Håller alla tummar och tår för ditt jobbsökande!

<3

M said...

Gjorde 41 frågor. Fick veta att... Karriärer som skulle kunna passa mig:

Militärer, affärsföreståndare, chefer, poliser, domare, ekonomichefer, lärare, säljare, regeringstjänstemän, försäkringsagenter, vårdchefer, handels- och tekniklärare.

Så då var det bevisat. Inget om Sale-kassörska eller städare där alltså. ;)

Höperöt said...

För snäll och för oseriös :P

Hah, du fick precis samma resultat som mig på 41 frågorna!
Men det är ju enkelt för dig, bara att studera lite handels- och teknik så har du en fullträff där :D