23 March 2011

Soffa

Jag måste få bekänna en sak: Jag har börjat hata vår soffa.
Något så nytt borde på allvar inte få vara så nedsuttet! Låt så vara att den nötts flitigt av en ammande mammabak.
Utan att nämna modell, så kan vi ju konstatera att den kommer från den stora blågula butiken ute på åkern. Och det behöver inte innebära att den är sämre, andra som har samma modell är nöjda, skillnaden är bara den att vi har bäddsoffe-varianten och man kan lugnt konstatera att den glömdes bakom hörnet när kvalitetsgranskningen gjordes.

Det vi vill skaffa nu, så fort vi har råd (läs: jag har ett jobb) är en enkel avskalad soffgrupp, 3+2 eller 3+1+1 i en smal och låg modell, så att den inte täcker halva vardagsrumsfönstret.
I den här stilen typ:

Fast i annan färg förstås, vitt + småbarn är mer eller mindre definitionen av epic fail.

Och har man inget annat för sig så kan man ju bygga ihop en egen modulsoffa på någon av dehär sidorna:
Inspira Elements
Combi modules
Pohjanmaan
fast använd Microsoft IE för Firefox bara låste sig när jag började moudlera mig.

Och ja, tanken har slagit mig att man kan hitta någon superfin halvantik soffa som blev tillverkad på den tiden när saker och ting gjordes för att hålla länge och bara dra över ett nytt tyg, men det kräver en hel del mera letande av en själv förstås.

No comments: