28 March 2011

Något som gör mig glad

Alltså, det finns mycket att välja på i denhär kategorin, tyvärr finns det inga bilder på hur det känns när man har en bra dag, eller har ett viktigt samtal, eller när telefonen ringer och det är en gammal vän, en fånig kommentar från sambon som leder till skrattattack. Tur att man är sådan att man kan glädja sig åt små vardagliga saker!

Men ska vi nu välja en sak som jag gillar skarpt, så är det ju mitt handarbete (strömsöande som sambon skulle säga). Att göra något vackert/nyttigt/trevligt med egna händer, som igår när jag märkte att jag visst kan virka med pärlor, det är ju inte alls svårt!


Nästa steg blir att sticka med pärlor!
Och anmäla sig till närmaste tantförening med motivering att jag är en gammal tant i en ung kropp.

2 comments:

RockMom said...

Vad du e duktig och flitig..Känner mig så lat i jämförelse..det enda jag gör är tränar. Puh

Höperöt said...

Tjaa... Ska jag vara helt ärlig, så visst är jag flitig emellanåt, men inte känns det ju som om jag gör nåt direkt nyttigt när jag sitter och pynjar heller :)