31 March 2011

Det tog tre dagar

Och så var sockersuget borta!
Sådär plötsligt bara. Det enda jag skulle känna mig sugen på just nu är en lite kopp kaffe eller te.
Det som jag har undvikit är karkki, kex, bulla, sötade drycker, sötade mjölkprodukter samt vitt bröd, ris och pasta. Lite kokta rotfrukter och fullkornspasta äter jag för de innehåller ändå nyttigheter och frukt äter jag hur mycket som helst!
Nu är det då bara att lägga sig ner och vänta på strandsäsongen!
Eller så inte.

På tal om vikt så var vi på extrakoll till råddgivningen igår och för en gångs skull var dom helt nöjda med krabatens längd och vikt, trots att han ännu inte passerat 9-kilosstrecket!

4 comments:

Maj said...

Ack om det skulle lyckas. När jag är ensam hemma i några dagar, som nu, så lyckas det inte alls. Och när jag har sällskap så är det inte lätt heller. Men om jag bara köper hem mörkt bröd, inte bakar eller köper söta bakverk, ingen godis (sällan nu också), hmm, måste nog få det att fungera, snabbt!
Maj

Höperöt said...

Tyvärr finns det nog inga bra sätt att fuska, antingen tömmer man huset på godsaker i några dagar eller så är man envis. Detdär med att tömma huset fungerar bäst kan jag tillägga :)

Eva said...

Alltid ska det stressas över nåt på rådgivningen... Hur skulle det vara om dom skulle ta det lilla lugna och inse att barn är olika och alla följer inte normalkurvan...

Höperöt said...

Jag är rättså trött på normalkurvan vid dethär laget jo. Om han på riktigt har nån sjukdom som påverkar skulle dom nog ha märkt den redan!