08 February 2011

Nej nu!

Jag hade under senaste flunssa, utan större problem faktiskt, tappat 1½ kg. Plötsligt föddes drömmen om beach 2011 i mina tankar... Jag har ju gott om tid på mig att gå ner dedär några (läs: 7) kilona till.

Och så var vi upp och hälsade på mina föräldrar som var så glada att se mig att det firades med öl och vin och varma smörgåsar och bakelser. Så egentligen borde jag inte varit det minsta förvånad i morse när jag klev upp på vågen, sneglade ner och mina återfunna 1½ kg tittade tillbaka upp på mig och log brett och undrade om jag inte saknat dem!

Nej! Beach 2011 skulle det ju vara!
Så nu är det hårdhandskarna som gäller igen! GI-riktigt och små portioner och absolut inga varma smörgåsar med schweizisk fårost på! Och så ska jag fara ut och skotta snö! För så som det ser ut idag verkar det vara nyttomotion som gäller...

2 comments:

RockMom said...

smyger fort ut härifrån innan jag får ångest över MINA kilon..har int ens vågat väga mig efter förlossningen..väntar tills efterkontrollen och hoppas på mirakel till dess ;)
Beach 2011 finns nog i planerna....

Höperöt said...

Men dina kilon är ju så nya och fräscha ännu ;)
Så länge man ammar någorlunda flitigt behöver man inte tänka så mycket på kilona, men det är ju lättare sagt än gjort när våren kryper närmare!