22 February 2011

Instant success!

För nån dag sedan tog jag mig i kragen och ringde fysioterapin och frågade snällt om jag ännu får använda de sju återstående gångerna på mitt puntt-kort. Jojo, det fick jag, bara ett komma dit!

Så efter att jag lämnat krabaten hos dagmamman i morse gick jag till salen. Det första jag märkte var att mina jumppabyxor hade blivit hemma. Jubel. Men jag orkade inte gå två kilometer hem igen för att hämta dem och när jag en gång var där skulle jag puntta, så jag vek upp långkalsongerna till prydlig capris-längd under knäna och hoppades att ingen annan skulle komma till gymet den tiden och att den som gjorde det inte skulle titta för noga på exakt vad jag hade på mig i såna fall.
Tur hade jag, för ingen annan dök upp!
En timme senare när jag gick för att byta om igen så läste jag på duschdörren att hela gymmet var utan vatten just idag. Garghels, där stod jag svettig och smutsig och skulle till läkarstationen för att få vaccin en halvtimme senare så jag skulle inte hinna hem i duschen heller. Bara att be skötaren att putsa min svettiga arm ordentligt innan de stack nålen i mig då!

Nu kan man då tänka att jag skulle ge upp min gymkarriär efter detta. Alls icke!
Har jag överlevt puntten i långkalsånger och inte ens sluppit att duscha efteråt så klarar jag den utmärkt i träningsbyxor och med dusch nästa gång!

Fast jag kanske ångrar mig imorgon när jag har träningsvärk i axlarna igen...

No comments: