02 November 2010

Huvudvärk

Efter mycket om och men och turer till läkaren blev jag skickad med jourtid till TYKS och kolla upp varför jag inte ännu slutat blöda.

Det var nu den eländigaste instansen hittills. Först ta nya blodprov, fastän samma prov togs på hälsocentralen igår. Sedan vänta 1½ timme på läkare.
Bli klämd i magen med vassa fingrar och få frågan "gör dethär ont?" (Nåjovisst perkele!). Vänta en halvtimme till på de sista provresultaten. Ät en rejält försenad lunch på bussen hem och konstatera att du har århundradets huvudvärk.

Och vad dom kom fram till: Det är varken utomkvädeshavandeskap eller nåt annat onormalt, lite rester i livmodern, men det bör nog ordna sig av sig själv, men jag ska säga till om jag får feber eller börjar spy oförklarligt. Så jag är lika smart som i morse och har mördande huvudvärk till.

No comments: