18 August 2010

Prklprklprkl...

Höperöt är trött trött trött igen.
Såhär trött har hon inte varit sen hon hade sömnproblem för ett par år sen.
Igår kväll fick hon ett trötthetsutbrott och förklarade snyftande varför hon var så missförstådd. Krabaten är en solstråle, en riktigt glad och pigg filur. Det är han också när han ska sova. Så igår nattade jag honom fem gånger totalt. Och hade 10 minuter egentid på dagen då han sov ute, sen vaknade han. På kvällen somnade han snällt men skulle sen ha nappen petad i munnen en 7-8 gånger på natten och så sover han snällt vidare, men det gör ju inte jag.

Och sån är han och jag är småtrött, men det kan jag leva med, han är ju min älskling hursomhelst!

Men det som fick Höperöt att ge upp var när människor som träffar krabaten ofta och tycker att han är sååå glad och en sååån solstråle, kikade in i vårt hus och konstaterade att det var skönt att veta att de inte behövde städa HÄR. Totalt oförstående för vi har ju haft sån TUR med en så lättskött krabat.

Det jag inte kan leva med är människor som kritiserar utan att tänka. Och det som fick bägaren att rinna över för trötta mig var att jag så gärna skulle ha ordning i nya hemmet och därför sved det extra hårt när det gällde ordningen för jag ÄR ordningsam och jag VILL ha ordning, men just nu får jag leva utan det. Och det får alla andra också. Och vill man kommentera det får man hålla käft!


Prklprklprkl och gonatt.

No comments: