19 May 2010

Hum hum...

Aktiviteten flödar!
Fast annanstans än på internet. Jag försöker få grepp om mitt liv. Försöker reda upp i denna något för lilla lägenheten (ja eller är det en passlig lägenhet med bara för mycket extra grejjer i?) och planera för flytt.
Dessutom, har jag för första gången i mitt liv köpt en såndär inspirationsbok för ett bättre liv. Jag har i flera år funderat på att skaffa en sån och nu när jag snubblade över en i e-boksformat så slog jag till. (Tips till Kisimyran om hon ser detta: Låna boken Lev enklare av Giséla Linde)

Iofs, inte vet jag nu om jag hittat nåt jätterevolutionerande i den. Men hittills har jag fått ett eller två slag i fejset som:
"Att påstå att man aldrig har tid är direkt löjligt om man leker grönsak i timmar framför tv:n eller datorn varje kväll"
och
"Hur mycket behöver du för att leva?"
Ställ den frågan till en som levt på studiestöd i flera år men ändå klarat sig någorlunda i vardagen, nåja några spaghetti och tonfisk-dagar har det blivit, och du får nog svar!

Så det är sånt som jag sitter och funderar på på min lediga tid! Och planear trädgården och nattar krabaten och väntar besök av parenteserna i helgen.
Och försöker att inte rinna bort. Solen steker ute och bebisar är små kaminer i sig bara, puh!

No comments: