10 March 2010

När ska mitt barn börja laga mat??

Bildspel är hot stuf i familjevärlden ute på nätet.
Allt, och då menar jag allt, ska illustreras med obegripliga bilder som är tagna ur en bildbank och egentligen inte har något med innehållet att göra. Men försöker gör dom ju!
Antagligen vill dom bara göra livet lättare för alla stackars mammor med ammningshjärna som inte klarar av att tolka text utan att se en illustration till. Och en bild säger ju faktiskt mera än tusen ord! (åtminstone om man ser till pixelkoordinater och färgkoder så...)

Fast ibland undrar jag om det inte finns nån djupare plan bakom deras lösryckta bilder.

http://www.alltombarn.se/bebis/sa-tolkar-du-bebisens-bajs-1.18327

Att skriva ordet BAJS flera gånger och sedan kombinera det med bilder av matvaror, däribland chokladpudding, fyrkornsgröt, grynost och senap har nämligen ingen annan effekt än avskräckande.
Alternativt tycker de synd om oss småbarnsmammor som ser bajs dagligen och vill få oss att tänka på trevligare saker istället, som tjära. Eller senap.

Väntar nu med spänning på bildspelet för Underlivskrämpor efter förlossningen. Där förväntar jag mig knivar, syra, rullsylta, blomkål och ketchup.

Men nu ska jag gå och inleda en diet på bebisbajas, den såg riktigt varierande och näringsrik ut!

No comments: