02 January 2010

Jag måste erkänna...

...att det liiite börjar kännas envist att krabaten i magen inte hittar ut...

Klädkollektionen a la mökkihöperö är nere i två par mjuksbyxor (långkalsongerna sprack, seriöst!), några udda t-pajtor och toppar och ett par tröjor. Jag MÅSTE tvätta idag för att ha nåt att dra på mig imorron!

På grund av uppenbar klädbrist kan jag inte gå ut och göra nåt heller i dethär vädret. Det finns en gräns för hur länge det är skoj att bonga småfåglar ute i buskarna - den är nådd! Fast vi borde ta oss till butiken idag...

En sambo som inte orkar sitta inne. En mams som ringer två gånger om dagen och kollar läget. En del andra släktingar som inte VÅGAR ringa, omifallatt... Och den eviga kommentaren, har det inte hänt nåt ÄNNU? Okej, den sista är förståelig, jag frågar mig själv detsamma alla fyra gånger om natten jag vaknar... (Varför vaknar jag? Händer det något? Jo, om jag inte går upp på wc så väter jag ner sängen, det skulle ju vara lite omväxling!)

Jag trodde nästan att något skulle hända när jag hittade ett par glada små maneter i trosorna kvällen och natten innan nyårsafton, men tydligen så innebär inte slemproppen något annat än en slempropp. (Och så är det ett av dom fulaste orden jag vet! Uj! Slå själva upp förklaring på wiki om ni inte vet...)

Men det som påtar mest är att jag nu vet flera som väntat bebisar efter oss som redan fått sina! I want my body back! Denhär krabaten trivs helt enkelt FÖR bra! Jag börjar småningenom överväga jämfotahopp eller lenkki. Så långt som till att frivilligt svälja ricinolja är jag inte riktigt ännu. Nåja, om inget händer innan, så ska vi på "något" till tyks på måndag. Vilket också är ett kapitel för sig...
"Dom ringer, ni borde få komma tidigt i kön när det är första barnet!" - sa mödrarådgivningen.
Två dagar senare får vi ett brev om att vi fem dagar senare ska infinna oss på TYKS, utan nån förklaring till exakt VAD vi ska göra dit... Håhhå!
(Jag är inte helt imponerad av TYKS överhuvudtaget just nu...)

Nåja, krabaten själv sparkar och mår bra och verkar strunta i alla datum, så jag borde väl göra detsamma och inse att det är besök till svärföräldrarna och gamla Beck-filmer på dator som gäller ett tag framöver fortsättningsvis...

No comments: