22 December 2009

Fresh news!

Sjukisbesök idag!
Min mage har tydligen äntligen sjunkit ner.
Vilket innebär att mina revben inte längre får sparkar.
Vilket innebär att min blåsa är utsatt för tidigare sagda sparkar istället.
Vilket innebär min rygg ska vänja sig vid att magen ändrat igen.
Vilket innebär att krabaten är på rätt väg!
Fast det kan ta veckor från det att magen börjat hänga tills det att nån tittar ut. Jag tror jag seriöst börjar sikta på nyår istället för jul *väntar snällt*

Sen har jag en liten undran...
Om man anställs som tidsbunden vikarie för en annan person. Kan man då få en annan titel än det som den man vikarierar har? Är det lagligt??
Okej, det är det SISTA jag borde tänka på just nu, jag vet, men attans att jag tycker att jag har fått dåliga besked från mitt jobb! Speciellt ett jobb, som trots att dom skulle påstå motsatsen, är så pass gammalmodigt att titlar faktiskt spelar roll vid löneförhandlingarna.
Och mina stackars små yra medarbetare fick gå en hel månad utan en ersättare som höll koll på dem... :(

Annars så drar det ihop sig till jul på riktigt!
Granen är inburen, den splitternya ljusserien fungerade inte och här är inte dammsuget ännu heller... Oh well! :)

No comments: