18 November 2009

Finn ett fel!

Saker på Världens Längsta Shoppinglista som jag kunnat pricka av idag:

Smörkniv
Biojäte-roskis
Underlakan 160 cm
Uppblåsbart skötbordsskydd
Skydd till skötbordsskydd
Sexiga högklackade skor
Fönsterljusstake
Golvskrapa till badrummet
Klädnypor

Kvar på listan finns: Lampskärmar, bäddmadrass, filt till soffan, vardagsrumsmatta, bordduk till arbetsbordet, badrumsmöbel -under 80 cm, tvättkorg, bebisbadkar - upphängbart, papperssorteringslådor, adventsljustake.

Just nu sitter jag och undrar exakt HUR jag flyttat. Från Helsingfors jo, men vart har jag hamnat? Sumatras djungler? Här har kommit regnskurar mer eller mindre hela dagen lång och luftfuktigheten måste ju vara uppe i över 80%. Jag kan ju iaf låtsas att det är 25 grader varmt ute...

Nu är den stora frågan, ska jag tvinga fram lite julfiilis i ösregnet och börja pynja julkort sådär småningenom, eller ska jag fortsätta på duktighetslinjen och sy gardiner?

No comments: