29 October 2009

Gör ett klipp!

Flyttet närmar sig, så jag gjorde ett sista besök till min underbara frissa här i storstan.
Man vet att man är bra klippt när man hoppas att det ska vara mörkt i alla skyltfönster man går förbi bara för att det ska gå att spegla sig hela vägen hem ;)

Sedan har vi den lilla detaljen som inte är lika lätt att frissa till! Den lilla detaljen heter lägenheten från 50-talet. Lägenheten jag kommer att sitta och mökkihöperera i.
Okej, den otroligt jättebilliga lagomstora hyreslägenheten från 50-talet som vi knappast kommer att höperera i längre än ett år, men... Äh, bilder brukar säga mera än ord:



Beundra köksdörrarnas bleklila opersonliga pastellfärg och naturlig innötta patina. Har ni sett hur väl det framhäver mässingshandtagen i originalutförande? Tänk vilken oändlig mängd med färger som går att matcha med denhär nyansen. Hela gråskalan! Ända från svart till vitt!
Mysiga frukoststunder utlovas.

Ett till smarrigt exempel:



Ett badrum med personlighet! Det ljusbruna kaklet är kanske inte det lättaste att kombinera med övrig inredning, det kommer nästan att skära sig med tvättmaskinen, men den utstrålar en sådan sexig individuell personlighet att övrig inredning hur som helst känns överflödig. Men för att det inte ska bli för ensamt i inredningen kommer det, så snart krabaten fötts, att kombineras med matchande färgklickar en 6-7 ggr i dygnet vid blöjbyte!

Okej, sedan så KAN jag ju också nämna att vardagsrum och sovrum är uppfixade i slutet av nittiotalet och är helt fräscha, att jag faktiskt inte alls har något emot golvmattan i fejk-kork då den påminner mig massor om hemhemma och att helheten och storleken på kämppän faktiskt är perfekt för oss och riktigt mysig!
Dessutom så finns det inget som förbjuder mig i att investera i en burk färg och en pensel till köket ;)

Sedan kan jag tillägga att jag inte är sååå insatt i inredning, så goda tips mottages :)

1 comment:

Miss M said...

Om du vill ha inredningstips kan du alltid komma till mig kära vän :)