01 May 2014

Vilda vappen

På sätt och vis var det en av de skönaste vappaftnarna på länge.
(Spellchecken godkänner förresten inte vappaftnar kan jag meddela).

Morgonen började kaotiskt och det märktes när vi snubblade innanför dörren lite före nio på kvällen jag och knattarna (vi är pappalediga igen, som jag kallar det när sambon är på jobb). Då stod ännu frukostdisken kvar på bordet.
Fast i det skedet pallrade jag bara knattarna i säng fortast möjliga, plockade bort det värsta från bordet, tog en dusch, tog ett allergi-piller och kröp i säng före tio helt slut. Men det fanns ju en orsak till slutheten...

För att det inte ska låta som världens tråkigaste vapp, så kan jag meddela att jag hunnit med lunch i trevlig sällskap efter jobbet, handla mat, hämta barn och sedan pyst iväg för att härja med väninna och hennes ungar hela kvällen. Jag förstod barnen när de inte ville heeeem fast klockan var förbi läggdags. Fast jag är vuxen kändes det som om vi bara haft sällskap en timme fast vi varit där i över fyra.



Och idag gör det inget att det slaskar ute. För som vanligt finns det ett berg av tvätt att byka och vika och ett hus som skulle behöva städas.

No comments: