04 February 2014

Jag vippade stolen bakåt och blundade i fem minuter på färjan hem i alla fall

På kvällen när knattarna gått och sova packar jag ett par flyttlådor med sånt som vi ändå inte behöver det närmaste året.
Sedan sitter jag framför datorn tills klockan tio med hemuppgifter, innan jag går i duschen och hänger tvätten.
På morgonen kliver jag upp lite tidigare för att hinna samla ihop papper och ta kopior på våra ritningar och packar med dem i jobbväskan. På färjan sitter jag och gör lista över vilka ändringar vi ville ha på huset som de missat att göra på arkitektbyrån. På kaffepausen på jobbet fortsätter jag med det.
På vägen hem på färjan tror jag att jag fått det mesta klart.
Hemma försöker jag ägna en stund åt knattarna, men de vill hellre springa runt och jaga varandra just då. Sedan kollar jag gårdagens hemuppgift och suckar åt de två nya som dykt upp. Och så fixar jag hushållssysslorna och skickar ett mail med husuppgifterna som jag sammanställt på dan och så går knattarna och sova och så packar jag några flyttlådor igen...


No comments: