08 July 2013

Det som stör

Det som stör är inte att staden har gammalt vattennät.
Det som stör är inte att vi måste spara på vattnet, det är inga problem att fylla diskmaskinen till bredden och höjden innan man startar den, eller att vara sparsam med toaspolningarna. Snabb i duschen, det är jag redan, men lite snabbare kan jag väl vara.
Det som stör är inte att reparationerna drar ut på tiden, laga ordentligt när det nu en gång lagas!

Men det som stör är när fullvuxna människor på ett ignorant sätt bräker ur sig: "Vaddå koka vattnet, det har jag missat! Ajja, ska vi spara på det också och vi som tvättade bilen igår!"
Det som stör är att jag med småbarn hemma lyckas knipa in på vattenkonsumtionen riktigt bra, medan äldre människor med utflyttade barn står och duschar bilen. Om vi blir utan vatten när rumpan ska tvättas imorgon så är det ingen skillad hur mycket just vi har försökt vara snåla.

Annars är jag ingen vän av kvoter, men just idag hade jag lust att införa några, så bilduscharna kan stå där med ospolad toa imorgon på morgonen!

Hälsningar från Pargas bara!

No comments: