19 May 2013

Den lille marodören

Pingstdagen har inte börjat annorlunda än andra morgnar här i huset.
Speciellt trötta är vi inte, igår bakade jag pajer för kaffekonsert med kören idag (smygreklam: om du är i knutarna, så klockan 16 i Folkhälsanhuset, 15€ inträde och då ingår kaffe och dopp samt en lott i lotteriet) fram tills det att eurovisionsfinalen började, sen gick vi och lade oss efter Danmarks bidrag, rätt säkra på att det ändå kommer att vinna.

Sambon klev upp halv sju, fixade frukost och åkte på jobb, Krabaten "orkar inte äta frukost", Filuren äter på tre röda och står sedan och hoppar i matstolen, alternativt klättrar upp på bordet och välter mjölkburkarna, eller smakar på osten (ja hela ostklumpen i båda händrna och hugger in).
Idag har jag redan hunnit sopa golvet en gång, då Filuren hann norpa en weetabix ur paketet och klämde till så att vi hade smulor över hela härligheten innan jag fick stopp på kalaset.
Jag borde dessutom göra det igen, för när jag satt och listade ingredienserna i pajen jag bakade igår hörde jag ett prassel från köket och där står filuren på pappas stol med det kvarglömda myslipaketet framför sig och lyfter eftertänksamt ut näve efter näve med mysli på bordet.

Och ja, på tal om bus, om nån har haft svårt att få tag på mig igår var det på grund av att telefonen hamnade i Filurens händer och har tydligen varit på ljudlös hela eftermiddagen och kvällen igår...

Han är svår att underhålla just nu, då det mesta han klassar som underhållning innehåller större eller mindre drag av destruktion. Men jag tröstar mig med att även denna ålder går över och att han i alla fall är solig och glad för det mesta!

No comments: