22 January 2013

Förvänta det värsta, hoppas på det bästa

Så ringde dagmamman och meddelade att de spyr där igen, för andra gången inom två veckor.

Så nu förbereder jag mig på det värsta. Jag har kollat att vi har hinkar. Jag har plockat upp alla småprylar och kläder från golven nära sängarna. Jag har förberett krabatens nattmadrass på vårt golv. Och jag eldar i bastun så att vi har ett varmt badrum inatt om det skulle bli behov av att duscha nerspydda barn. Roligare kvällssysslor har man ju haft!

Sedan hoppas jag förstås på det bästa, men vi ska ju på kryssning med praktiken på fredag kväll. Och det skulle nu vara konstigt om inte Murphy stack upp sitt fula tryne och såg till att jag själv ligger och kräks lagom till veckoslutet.

EDIT
Javisst ja, filuren har ju förstoppning från förr och jobbig mage redan. Nej nu, nu blir det ett stort glas piimä och tidigt i säng!

No comments: