27 December 2012

Julefrid

Jag tog helt oförhappandes en paus från bloggen för att bara njuta av nära och kära, god mat och glada barn.

Och lite kommersialisering.
Själv är jag jättenöjd, jag har fått en liten mängd fina och kvalitativa julklappar. Knallgula sommarskor (enligt eget önskemål), nya täcken till sängen, pengar för klädinköp och en ny kamera (en helt vanlig Canon Powershot A810, jag lovar att återkomma när jag bekantat mig lite mera med den) och en hemlig julklapp av sambon som lär komma "snart".

Men så har vi pojkarna.
Herreminje alltså, vi har med oss en Ikea-kasse överfull med grejjer och mera ska det ännu komma då vi inte bytt klappar med alla ännu. Min egen lilla "gröna" loppis-klapp till filuren, som var köpt just med tanke på att vara återanvänd och hållbar (ett träpussel) drunkande totalt, den hade lika gärna kunnat vara oköpt. Och var ska vi ha plats för allt? Krabatens hyllor börjar bli överfyllda.
Nästa år blir det nog resriktioner har jag för mig. Mera nödvändiga, mjuka, hållbara grejjer och färre plastgrejjer som för ljud.
Men får jag välja varsin favoritpresent så var de från Brio. Giraffen på hjul till filuren och tågbanedelarna som går att skarva i fjolårets sats till krabaten.

Höh? Tävlar mina släktingar om att skämma bort lilla mig?

2 comments:

M said...

Ja alltså.. Man vill ju verkligen inte vara otacksam, men f***N va e grejen med att köpa leksaker med ljud?! Som om inte barnen hade nog ljud ändå, eller kunde skapa dem vid behov?

Tyvärr gjorde vi misstaget att köpa just en sån sak till kusinen. Restriktioner är bra. Mitt rykte som dunder-ekoHitler är verkligen bra i det här sammanhanget (trots att det tyvärr inte längre stämmer, då jag börjat ge upp/inte har råd..)

Hoppas ni kom er hem ordentligt och att ni håller er friska hela julhelgen. Jag klappade ihop på natten till den 26te i magsjuka och sambon har haft feber sen dess. All fringers crossed för att inte Pysen ska bli sjuk också..

Höperöt said...

Uj nej, ska det nu inte vara er tur att vara friska nu? Hoppas verkligen att lillisen håller sig frisk!

Här har vi bara snor som vanligt, jag har en bestämd teori om att snörvel inte är en sjukdom hos barn, utan snarare en utveckligsfas, plötsligt så ska det bara snörvlas en vecka i streck utan desto mera sjukdom bakom.

Ja dedär pratande leksakerna ja, visst kan jag tänka att de fyller en funktion för äldre barn, och till all lycka hade årets piip-present (röjsåg) en volymknapp! Till all otur lärde sig krabaten löjligt kvickt hur man skruvar upp den också...