02 October 2012

Studieliv

För den som ville veta vad som hände med mina studier som jag inledde nu på hösten så kan jag ge lugnande besked - Jag lever ett rafflande vilt studieliv just nu.

Låt så vara att jag slapp alla språk- och datakunskapsföreläsningar så fort jag viskat de hemliga lösenorden "ÅboAkademi" och "Magister", men jag har ju loggat in mig på extranätet ett par gånger i veckan för att se vad som händer.
Och nu, just idag medan krabaten är på dagvård och så fort filuren somnat, ska jag sätta tänderna i min första inlämningsuppgift.
För att riktigt fira lagade jag till och med äkta studiemat idag:
Snabbnudlar med en tomat och lite fetaost med ett vitaminpiller.
Ah, nostalgi! Det här levde jag mer aller mindre på första hösten som studerande. Minus fetaosten, det gav man sig inte råd till och så var det nog vanlig multivitamin, inte sån för gravida och ammande. Och så ingick det en del lunchrestaurngs-bröd som man norpat med sig vid lunchen och minst en kvälls rejält alkoholintag varje vecka också om jag minns rätt... Men nästan samma!

Men nu är det lugnt i vagnen så nu ska jag ge mina synpunkter på marknadsföring!

No comments: