10 August 2012

Gästspel

Ni ser ingen skillnad, men utsikten på andra sidan skärmen är allt annat än den vanliga. Jaja, vi skulle inte ha dedär påfundet till internet hit ut till holmen, men på grund av diverse viktiga ärenden och en längre vistelse ute i skärgården gjorde att jag numera är med mokkula.

Jag ville bara hälsa att vi har det bra. Vi lever riktigt lyxliv numera eftersom vi även är med tvättmaskin här ute och så hittar vi svampar och bär och kokar sylt och grillar god mat och pynjar i trädgården och ligger på filtar ute i det gröna och bara tittar upp på himlen.

Mitt i stuglivet jännär jag lite inför skolstarten om någon vecka.
Filuren sitter och gnagar på naksun och ålar runt i den fart att vi fått ta fram lekhäcken.
Krabaten trotsar. Och däremellan är han världens härligaste kvicktänkta unge som har hittat pappas gamla "Anka-tidnings"-lager och läser i soffan.
Allt som vanligt alltså.

2 comments:

Anonymous said...

Låter alldeles underbart. Vår fyraåring (nästan) borde ibland ha lekhäck när han är ute på holmen med sina föräldrar, han kan mittiplötsligt rusa iväg på egen hand och då är det svårt att hinna med. Men för det mesta går det bra. Och lillebror ålar, kryper, snurrar och sitter och tar sej fram i ett huj. Han är ju bara några dagar yngre än filuren. Kanske jag borde skruva ihop häcken och ta den med dit ut. Maj

Höperöt said...

Och jag som hade hoppats att detdär med springandet skulle vara nåt man slipper med fyraåringar, men tydligen inte ;)
En häck är bra, speciellt om man har lite kaminer här och där som man eldar i.