27 July 2012

Puh.

Det jag inte hann med igår har jag tagit igen och det med råge.

Idag har vi plockat bär, gått till butiken, kokat saft, bytt lakan i sängarna, åkt till en annan butik i jakt på gelésocker och gympa-gummiband, lekt i trädgården och, för tillfället, kokar svartvinbärsgelé.

Alltså har jag tagit igen det med så mycket råge att jag nu är trött som en trasa och ännu ska hälla gelén på burkar och hänga tvätt och inte riktigt vet hur jag ska lyckas med det med ögonlock som hotar att rasa ner inom en snar framtid. Att köpa gympa-gummiband var bra, att inte ha tid att gympa med dem sen är en helt annan sak!

Filuren har dessutom fått sin sovdiagnos nu. Det var när han bara gång på gång vände sig på mage i vagnsinsatsen idag ute på gården som jag insåg att det är kryparsjukan han fått. Han är så ivrig med detdär att dra sig fram på olika intressanta sätt dagtid att det fortsätter nattetid också. Får väl bara stå ut med en nattkrälande rumskompis ett par veckor till innan det lugnar sig.

Inte blir det väl mycket sömn inatt heller...
Imorgon tar jag ledigt och gör bara sånt som jag och knattarna tycker om. Sova på dagen till exempel! Tyvärr tycker jag om att sylta och safta också. Men till all tur är bären slut i trädgården nu! För tillfället.

No comments: