12 July 2012

Konditionen

För att vara helt ärlig, jag var i bättre skick som höggravid än vad jag är nu.

Först kom öroninflammationen och den segaste hostan. Knappt var den borta förrän allergiperioden from hell kom på besök. Och när de sista pollenkornen sakta vädrade bort kom nästa förkylning, i två omgångar.

Och nu, nu är jag lite täppt i näsan ännu, men har inte varit ute och promenerat-promenerat på evigheter och har den sämsta slappaste konditionen på länge. Och, i följdvattnet av det, dålig ork och har ätit värkmedicin mot sjuka axlar några dagar på raken igen.
Men så är sambon borta, krabaten VILL GÅ SJÄLV (med stora bokstäver ja) och när vi är på stugan har vi inte ens en roddbåt. Så min plan är att ge nåt trevligt att hålla i åt krabaten så han hålls i vagnen och ge mig ut på promenix typ så snart vi bara hinner!

Om vi inte drabbas av Pargasvattnets hämnd först... Har nog inte kokat nåt vatten i morse och denhär nyheten kom ut efter att jag stängt av frukostradion.

No comments: