09 March 2012

Ulosteita

Fick nog av blöjbyten nu sådär över en natt.
Krabaten lyckas meddela sådär varannan gång när han behöver kakka och man hinner placera honom på tronen innan det är för sent. Kisandet -ingenting, men det ids jag inte ta stress över ännu, hoppas på att det ska gå av sig själv i sommar då man kan springa runt barbent. Jag vill ha ett barn att byta blöjor på och ett annat som gnäller om att det måste kiiissaaa. Ja det vill jag faktiskt.

Kakkablöjorna börjar kännas äckliga, men sonens pottintresse är halvlamt. Eftersom jag tror att min insats krävs för att väcka ett intresse (som diskuterats bland annat hos Kakkakaffe) så har jag infört pottstund med lite läsning varje gång han vaknar och innan han ska gå och sova, sådär som en till trevlig fekalisk rutin till i vardagen *insert lite kärleksfull ironi här*
Till saken hör att jag var ganska flitig med pottränandet en period när han just börjat sitta stadigt, men så var jag panikisk, vi köpte hus och ena och det femte och så föll det bort.

Sådär som att jag inte skulle ha tillräckligt att göra med två små barn hemma från förr. Å andra sidan är det lättare såhär för nu kan jag vara grymt konsekvent på egen hand utan att vänta på att nån annan ska gripa in!

No comments: