07 March 2012

Stora drömmar!

Och så var jag båtänka igen en vecka.
Det känns lite ensamt nu ikväll, men jag tippar på att imorgon börjar det sakteliga kännas normalt igen. På samma sätt som det känns konstigt den första dagen sambon är hemma igen. Det är mysigt att ha honom i huset igen, men vad är han bra för liksom?

Men vi har en hel del planerat killarna och jag, familjecafé imorgon, biblioteket på fredag och så ska Krabaten få sista TBE-sprutan på några år (jag sa väl inte att det var uteslutande nöjen?). Sen ska jag se om jag och filuren får lite egentid på lördag så jag skulle kunna åka till storstan några timmar eller nåt annat trevligt "vuxet".

På tal om det, så har jag de senaste dagarna haft våta drömmar om vuxna sysselsättningar, eller snarare, saker som JAG vill göra. Kan vara en reaktion på allt hemmapysslande och barngöra som jag håller på med just nu.
Det har varit allt från att kunna gå på en spontan loppisrunda utan att oroa mig för att någon/några blir vrålhungriga mitt i butiken, till att planera minisemester i nåt grannland under sommaren. Vad händer när mammaledigheten tar slut, ska jag, har jag råd och borde jag omutbilda mig? Eller tänk att kunna gå på restaurang jag och sambon och dela på en flaska vin och ta bussen hem sen. Tänk!

Inga omöjliga drömmar, men oj att de känns långt borta just nu när jag sitter ensam här med söndertvättade torra händer och trötta ögon.

2 comments:

M, the hemmafru.. said...

Det är fina drömmar, och du ska hålla fast vid dem så blir de verklighet nån dag. Vad vill du bli om du utbildar om dig?

...och ja, om man är ifrån varandra ett tag och har helt självständiga liv så brukar man märka att man blir.. mer självständig. "Å vem e du?"-känslan brukar dyka upp efter två veckor ensam i huvudstaden. På den 15nde dagen var jag så gott som singel igen, varje gång. Those were the days.

Höperöt said...

Har ingen större aning! Funderade rent ut av på att höra med arbetsförmedlingen om lärlingsavtal i nåt rent praktiskt yrke, men jag skulle lika bra kunna studera sociologi...

Ja, så är det! Hinner inte börja känna mig singel, men faktum är ju att när veckan gått har man trimmat in de egna vanorna och rutinerna och då är man lite sådär, eh, det är trevligt att ha dig hemma, men vad var det man hade för nytta av dig nu igen? Vi har klarat oss helt bra på egenhand i alla fall.