10 March 2012

Ett såntdär halleluja-moment

Krabaten for iväg med sina farföräldrar för övernattning. Jag och filuren satte oss i bilen och styrde kosan mot Skanssi och just som vi körde ut ur stan spelades denhär låten i bilradion:



Och jag kände av ett halleluja-moment där i bilen när jag pustade ut och blev nästan darrig när halva ansvaret och halva tyngden från mina axlar sakta lättade. Det har varit några tunga dagar med knattarna, bara att erkänna det!

Sen provade jag ett par farkkun som satt som smäck på min post-gravida kropp (älska Esprit!), köpte lite blöjor och mat och frys-sushi och den lilla filuren sov som en ängel genom hela shoppingen.

Och så körde jag hem och filosoferade över livet. Försökte landa lite och tänka igenom hur mitt liv ser ut just nu och vad jag kan och vill göra av det med utgångspunkt från idag. Jag hann inte komma till så mycket förrän jag var hemma.

Nu är vi här och jag har gett mig själv 12 timmars hushållsförbud. Inte ens i misstag peta på diskmaskinen eller tvättmaskinen, det hinner jag med imorgon! Snart blir det lite melodifestival mys på tumis med lillnissen i soffan och förhoppningsvis lång skön sömn.

2 comments:

Kamomilla said...

Smart av dig- man behöver det verkligen!!

Höperöt said...

Jo och dendär sovmorgonen gjorde underverk med mig!