21 December 2011

Saker att vara glad åt

Jaja, jag vet att det bara är en centimeter, den droppar ur träden för fullt och kommer knappast att vara kvar på julafton, men jag passar på att ta ut allt av det extra dagsljuset som kom som ett paket på posten just nu. Älska snön!

Annat som jag njuter av just nu är statistiken från rådgivningshäftet. Jag har nu gått upp knappa 9 kg sammanlagt. Med krabaten hade jag passerat det dubbla antalet kilon vid dethär laget och hann med fem till. Inte så att jag gått upp väldigt lite i vikt nu, helt normalt närmast, men jämförelsevis känner jag mig ganska så fjäderlätt. Okej, själva skillnaden i kilon mellan då och nu är inte mera än tre men ändå!

Sockerdieten går... Sådär. Okej jag har blivit lite slapp den senaste veckan. Jag har överlevt en julfest med bara en tunntunn kakbit, en glöggkväll enligt teorin en bit av varje sötsak, men sen har jag gjort julgodis (går det att INTE smaka själv?) och så hade vi kalas i huset och då följde jag teorin: det är jag som bakat tårtan, jag får ta en stor bit!
Plus att det blev pizzabit på kalaset och pizzabit till lunch igår (vitt mjöl och fett lär inte vara bra kombo), så nu gäller det nog att skärpa sig så jag får äta en portion risgrynsgröt och en bit fruktkaka i år ännu också!

No comments: