07 December 2011

Min sköra lekamen

Min ack så praktiska tvätta-fönster-och-storstäda-mage har på några veckor förvandlats till en fotboll-under-tröjan-mage. Den är alltså så sfäriskt rund att den nästan ser oäkta ut.
I samma veva har den då börjat vara i vägen vid en massa aktiviteter, nästan allt som involverar framåtböj, vilket innebär nästan allt som jag gör med krabaten. Nåja, han bryr sig inte ett skvatt om jag plockar upp pusselbitar på ett elegant sätt eller inte! *insert hjärta*

En till påminnelse om hur min kropp kommer att uppfattas inom en snar framtid fick jag när jag var och shoppade en ny amnings-bh i förrgår.
Expedit: Muista maitovara!
Jag: Eh?
Det hon menade var att jag skulle kolla att jag tog en så stor storlek att det rymdes ett par fingerbredder extra under kanten för mjölksvullenhet sedan.
För en kort sekund såg jag mig själv som en kaffekopp.

Den bästa presenten till min kropp fick jag ändå av min mamma när hon kom hit. Sockerfri mörkchoklad!
En liten bit varje morgon när jag har fått frukosten bortplockad av bordet och kan slappa lite. Aaah! Det gör underverk för både fotboll och mjölk, det är jag säker på!

Förresten, rubriken bör läsas med ett visst mått ironi.

No comments: