02 December 2011

Fyrkant *

För nån dag sen gick jag på "långpromenad" (4-5 kilometer typ) med följden att jag var helt slut sen på kvällen.
Igår gick jag och krabaten till lekparken. Korrigering, vi gick båda dit, sedan skulle en av oss bäras halva vägen hem för att över huvudtaget komma bort därifrån. Sen när vi skulle städa på eftermiddagen var jag så slut att jag bara slängde mig som en trasa med fotboll på magen i närmaste fåtölj och tillbringade den närmaste timmen med apatiskt stickande och halvengagerat läsande av barnböcker.

Idag var jag till råddgivningen och minsann hade mitt Hb sjunkit under smärtgränsen!
113, inte paniklågt, men tillräckligt. Mera tabletter vill jag inte gå nära just nu, diabetesmedicinen råddar till min mage helt tillräckligt på egen hand och eftersom jag inte på något vis kan räknas till de som älskar lever och dessutom borde begränsa intaget av den inälvan just nu så får jag väl gå och köpa spenat och svartkorv. Och Blodbröd.

Pinsamma fakta: Mamma lagade ibland blodbrödsgröt åt mig och syrran när vi var små. Blodbröd i tärningar som lades ett par minuter i kokande vatten tills det blev lagom grötigt och så ett rejält smöröga på.
Äckligt? Jajjamän, men jag älskade!
Om nu blodbröd finns att köpa längre, annars får jag väl baka.


)* "vilket skulle bevisas", något kommer jag ihåg från långa matten ännu!

No comments: