26 October 2011

Panikartad logistik

Idag hade vi morgonlogistik. Vissa skulle kanske kalla det kaos, men panikartad logistik är närmare sanningen. Ni vet, man tror att man har en nästan normal morgon framför sig och så...

Sambon skulle föra saker till StKarins till halv åtta på morgonen, det fick jag veta igår kväll, prick åtta skulle jag vara på rådgivningen och nångång från åtta framåt skulle krabaten vara hos dagmamman.
Vilket skulle vara lungt om vi inte mitt under frukosten fått meddelande från dagmamman att de var sjuka, så krabaten skulle vara hos reserven, som finns i motsatta riktningen, men först hämta kläderna från vanliga dagmamman. Som grädde på moset blev träffen i StKarins försenad. Det sista fick jag veta 7:20 då sambon just skulle starta.

Som vanligt så redde det ut sig på något vis. Jag fick min väska packad och krabaten påklädd i rekordfart. Själv drog jag på mig jacka och skor i en enda rörelse, tittade strängt ner på magen och meddelade att den inte fick börja trilskas nu (håll i de uttänjda musklerna) och tuffade iväg med krabaten i vagnen till rådgivningen. Krabaten hann precis få av sig kläderna så kom sambon och klädde på honom igen och de for iväg till reservdagmamman. Puh!

Och nu har jag en liten manick och en liten liten nål och ska sticka mig i fingrarna fyra gånger dagligen... Dagen kunde ha börjat bättre, men den kunde ha börjat mycket sämre också!

No comments: