30 September 2011

Min musik!

Imorse på bussen grävandes i handväskan efter läppomada märkte jag att jag nu i möblerandet hittat mina mobilhörlurar och stuvat ner dem i sidofacket.
Så det var bara att plugga in dem i öron och telefon och kolla vad jag hittade. All musik jag trottade in på mobilen för tre år sen då när den var ny, det måste alltså vara över ett år sedan jag lyssnade på den senast. Och nu märker jag att jag saknat den, en sån skatt!

Det är en salig blandning, allt från pupsig schlagerpop via 70-talet, 80-talet, Kim Wilde, Toto och Queen till jazz och vokalmusik. Men framför allt är den är min och känns som en gammal vän man råkar springa på och tar upp samtalet där man avslutade det senast.

Dessutom kan denhär fredagen bara bli bättre, för nu tänker jag sluta lite tidigare och gå ett snabbt varv på loppisshopping innan jag plockar upp allrakäraste barnet och så går vi hem i solen och städar hastigt (Affirmerar! Eller hur var det man skulle göra Kamomilla?) upp i röran och så tar vi fredagkväll med tacos.

EDIT:

Det gick bra på loppiset!


10 e totalt, men vad är till krabaten, vad är till nykomlingen och vad är till mig?

Den som gissar rätt får kanske en karkki på posten, om dom inte blir uppätna först.

2 comments:

Mikaela said...

Bodyn till nykomlingen, byxorna (om det e det? svårt att se i mobilen) till krabaten och godis till dig ;) Hoppas det finns lite godis kvar till mig också. Kram..

Höperöt said...

Om du kommer hit och hälsar på så finns det garanterat en karamell nånstans i huset! :)
Kram!